fbpx

Vročinski oblivi – kako dolgo trajajo, kako jih zmanjšamo?

By 24. januar, 2019 april 13th, 2019 Nasveti

KAJ SO VROČINSKI OBLIVI?

Vročinski oblivi so najpogostejši znak menopavze. Po podatkih britanskega menopavznega združenja 79% žensk doživi vročinske oblive v menopavzi. Nekateri jih imenujejo tudi navali vročine ali valunge.

Vročinske oblive občutimo kot vročino v zgornji polovici telesa (glava, vrat, prsni koš). Pogosto jih spremlja nočno potenje in čezmerno potenje čez dan.

ZAKAJ NASTANEJO VROČINSKI OBLIVI?

Med vročinskim oblivom se žile razširijo, poveča se pretok in temperatura krvi. Posledično se poviša temperatura kože in koža pogosto pordi. Vročinski oblivi so povezani z znižanjem vrednosti estrogena, do katerega pride v predmenopavzi in v menopavzi. Dodatek estrogena zato učinkovito odpravlja težave z vročinskimi oblivi.

KDAJ SE POJAVJO in KOLIKO ČASA TRAJAJO VROČINSKI OBLIVI?

Pojavijo se enkrat ali večkrat na dan in trajajo 1 do 5 minut.

Začnejo se lahko dve leti pred zadnjo menstruacijo, najpogostejši so prvo leto po zadnji menstruaciji.

Pri okoli 50% žensk trajajo še 4 leta po zadnji menstruaciji.

Okoli 12 % žensk jih občuti še 11-12 let po zadnji menstruaciji.

7,4 leta v povprečju se s težavo vročinskih oblivov sooča večina žensk.

Vročinski oblivi imajo velik vpliv na kakovost življenja ženske podnevi, ponoči pa povzročijo motnje spanja. Zaradi vročinskih oblivov je moten spanec in zjutraj se zbujamo manj spočiti.

Nočni vročinski oblivi so najpogostejši prve štiri ure spanja in povzročijo, da se ponoči večkrat zbujamo.

KAKO JIH ZMANJŠAMO?

Zmanjšajmo sprožilce, ki povzročajo vročinske oblive

Število vročinskih oblivov lahko zmanjšamo tako, da se izogibamo:

  • uživanju alkohola
  • uživanju kofeina
  • začinjeni hrani
  • stresu
  • vročim prostorom.

Prekomerna telesna teža in kajenje prav tako povečata tveganje za vročinske oblive.

Kaj pripomore k zmanjšanju težav z vročinskimi oblivi:

  1. Več plasti oblačil
  2. Dihalne vaje
  3. Hormonska nadomestna terapija
  4. Uživanje hrane bogate s fitoestrogeni: čičerika, leča, fižol, hmelj, črna detelja, soja.
  5. Prehranska dopolnila s fitoestrogeni (hmelj, soja, črna detelja)
  6. Pitje veliko vode
  7. Redna telesna vadba

Avtor: dr. Mateja Štempelj

Viri:

Davis SR, et.al. Menopause. Nat Rev Dis Primers. 2015 Apr 23;1

Monteleone P et. al. Symptoms of menopause – global prevalence, physiology and implications. Nat Rev Endocrinol. 2018 Apr;14(4):199-215.

Freedman RR. Menopausal hot flashes: mechanisms, endocrinology, treatment. J Steroid Biochem Mol Biol. 2014 Jul; 142: 115–120.