updated_cart_totals added_to_cart removed_from_cart wc_fragment_refresh

Perimenopavza – obdobje velikih sprememb

By 13. 03. 2020 Nasveti
Perimenopavza - obdobje velikih sprememb

Perimenopavza udari kot strela z jasnega. Je obdobje velikih sprememb, ki jih ne pričakujemo. O menopavzi beremo in slišimo ter vsaj približno vemo kdaj jo pričakujemo. O perimenopavzi se govori precej manj.

Perimenopavza je veliko bolj nepredvidljiva kot menopavza, ker:

  • je ne pričakujemo
  • ne vemo kakšne simptome prinaša
  • ne vemo koliko časa bo trajala.

Traja lahko od nekaj mesecev, pa tudi do 10 let. Običajno perimenopavza nastopi okoli 47. leta, lahko pa tudi že okoli 40. leta

To je obdobje, ko smo bolj razdražljivi in bolj ranljivi, zato je simptome včasih težko prenašati.

Sprememba pred spremembo – perimenopavza

Menopavzo določimo za nazaj, potem ko ženska 12 mesecev nima več menstruacije. Večina žensk pred menopavzo doživi prehodno obdobje, ki ga imenujemo perimenopavza.  Zato perimenopavzo lahko poimenujemo tudi sprememba pred spremembo.

Kaj je perimenopavza?

V perimenopavzi se zaradi usihanja delovanja jajčnikov pojavijo hormonske spremembe. Upadanje in nihanje spolnih hormonov se kaže v obliki psihičnih in fizičnih simptomov. Na začetku perimenopavze progesteron upada hitreje od estrogena. Sčasoma se nivo estrogena močno zniža in takrat se pojavijo simptomi zaradi pomanjkanja estrogena.

Spremembe, ki se pojavijo v perimenopavzi:

Kako lahko zmanjšate simptome perimenopavze?

  • Vsak dan poskrbite za dober spanec. Ko smo spočiti imamo več energije in smo manj razdražljivi.  Kadar smo neprespani smo bolj lačni in željni bolj kalorične hrane kot običajno.
  • Poskrbite za zdrav življenjski slog: zdravo prehrano, redno telesno aktivnost, prenehajte s kajenjem.
  • Uživajte dovolj železa: obilne menstrualne krvavitve lahko povečajo izgubo železa, ki ga lahko nadomestite z uživanjem hrane, ki je bogata z železom (zelena listnata zelenjava, rdeče meso, jajca), v primeru večjih težav pa z železom v obliki tablet.
  • Zmanjšajte stres
  • Oskrbite organizem s kakovostnimi vitamini, minerali in fitoestrogeni.

Avtorica: dr. Mateja Štempelj