updated_cart_totals added_to_cart removed_from_cart wc_fragment_refresh

Ohranite zdrave lase v menopavzi: kako si pomagamo

By 28. 08. 2019 11 januarja, 2020 Nasveti
Ohranite zdrave lase v menopavzi

V menopavzi je pogosto izpadanje las. Obstajajo številni načini kako izpadanje las ustavite in ohranite zdrave lase.

Izpadanje las v menopavzi

V menopavzi telo prehaja skozi številne fizične spremembe, saj se prilagaja nihanjem vrednosti hormonov. Številne ženske imajo med simptome, kot so vročinski oblivi, spremembe razpoloženja in nespečnost. Izpadanje las je tudi pogost pojav.

Večina žensk v tem času opazi redčenje las. Običajno se pojavi spredaj, pri straneh ali na vrhu glave. Lasje med krtačenjem in tuširanjem lahko izpadajo tudi v velikih šopih.

Kako hormoni vplivajo na izpadanje las

Izpadanje las med menopavzo je posledica hormonskega neravnovesja. Povezano je z zmanjšano proizvodnjo estrogena in progesterona. Ta dva hormona pomagata, da lasje rastejo hitreje in ostanejo na glavi dlje časa. Ko raven estrogena in progesterona pade, lasje rastejo počasneje in postajajo veliko tanjši. Zmanjšanje estrogena in progesterona lahko sproži povečanje androgenov oziroma moških hormonov. Androgeni krčijo žilice v lasnih mešičkih, zato ne dobijo dovolj hrane. Posledica je izguba las na glavi. V nekaterih primerih pa lahko androgeni povzročijo prekomerno poraščenost po obrazu.

Kako ohranite zdrave lase v menopavzi

Pri ženskah, ki gredo skozi menopavzo, je vzrok za izpadanje las skoraj vedno povezan s hormonskimi spremembami. Vendar obstajajo številni drugi dejavniki, ki lahko prispevajo k izpadanju las med menopavzo. Sem spada velik stres, bolezni in pomanjkanje hranil.

Načini kako ustavite izpadanje las in izboljšate kakovost las:

  1. Zmanjšajte stres

Manjša kot je raven stresa boljše je harmonsko ravnovesje. Zmanjšana proizvodnja estrogena lahko vpliva na delovanje možganov in povzroči nihanje razpoloženja, tesnobo in depresijo. Joga in meditacija sta izjemno učinkoviti pri odpravljanju stresa.

  1. Fizična vadba

Fizična vadba je ključni del zdravega načina življenja. Ko fizična vadba postane vsakodnevna rutina se bolje počutimo in smo srečnejši. Zato izberite obliko vadbe, ki vam ustreza.

Fizična vadba pomaga tudi pri preprečevanju drugih simptomov menopavze, kot je nihanje razpoloženja, povečanje telesne teže in nespečnost. Vsi ti dejavniki so pomembni za ohranjanje hormonskega ravnovesja, kar spodbuja zdravo rast las.

  1. Zdrava prehrana

Uživanje uravnotežene prehrane z nizko vsebnostjo maščob je odlična obramba pred izpadanjem las. Poskrbite, da v vsak obrok vključite zadostno količino polnovrednih žitaric, sadja in zelenjave. Prav tako je pomembno, da v prehrano vključite nenasičena olja, kot je oljčno olje.

Uživanje vitaminov B kompleksa pomaga obnoviti rast las.

Cink je potreben za pravilno delovanje žlez lojnic okoli lasnih mešičkov. Izpadanje las je pogosto simptom pomanjkanja cinka.

K ohranjanju zdravih las pripomorete z uživanjem:

-tune

-lososa

-lanenega olja

-lešnikov

-orehov.

  1. Pijte vodo

Za pravilno delovanje mora telo dobiti dovolj vode. Količina potrebne vode se razlikuje od osebe do osebe. Na splošno se priporoča pitje 8 kozarcev po 2,5 dl vode na dan.

  1. Naravna nega las

Da bi preprečili poškodbo las, čim manj uporabljate likalnik za lase in druge vroče vire zraka, ki škodujejo lasem. Če si barvate lase, uporabite čim bolj naravno barvo za lase.

Pri umivanju las uporabite negovalni balzam, da ohranite zdravo lasišče in spodbudite zdravo rast las.

MenoDea – B kompleks, cink in fitoestrogen za zdrave lase

Izpadanje las lahko vpliva na izgled ženske in na njeno samozavest. Vendar stanje ni trajno. Obstajajo načini kako si pomagate.

Vse tri sestavine prehranskega dopolnila MenoDea odlično prispevajo k ohranitvi zdravih las:

MenoDea je na voljo v lekarnah in spletni trgovini www.menodea.si.

Viri:

  1. Mirmirani P Hormonal changes in menopause: do they contribute to a ‘midlife hair crisis’ in women? Br J Dermatol.2011 Dec;165 Suppl 3:7-11. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22171679
  2. Tosti A. et. al. Hair loss in women. Minerva Ginecol.2009;61(5):445-52. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19749676
  3. Mirmirani P Managing hair loss in midlife women. Maturitas 2013;74(2):119-22. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23182767
  4. Goluch-Koniuszy ZS Nutrition of women with hair loss problem during the period of menopause. Prz Menopauzalny.2016;15(1):56-61.

          https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Nutrition+of+women+with+hair+loss+problem+during+the+period+of+menopause

  1. Chen W. Hair loss in elderly women. Eur J Dermatol.2010;20(2):145-51. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20172841