Maščoba okoli trebuha: znebimo se nadležnega “šlaufa”

By 27. 02. 2020 Nasveti
Maščoba okoli trebuha

Maščoba okoli trebuha je eden od znakov menopavze, tako kot vročinski oblivi ali nespečnost. Količina maščobe okoli trebuha se v povprečju poveča za 10% v prvih petih mesecih po nastopu menopavze in je povezana z znižanjem estrogena. Raziskave so pokazale, da uživanje estrogenskih pripravkov zmanjša zaloge maščobe okoli trebuha. Bojazen, da bi se zaradi estrogenskih pripravkov zredili ali nakopičili maščobe je tako odveč.

Ljubim ga, ne ljubim ga – estrogen

Veliko žensk ima z estrogenom nekakšen »love-hate« odnos, v katerem enkrat prevladuje ljubezen, drugič sovraštvo. Ko so vrednosti estrogena visoke je naše razpoloženje odlično, koža gladka, napeta. Takrat se počutimo zapeljivo. Vendar preveč estrogena lahko povzroči predmenstrualni sindrom (PMS), endometriozo ali rak dojke. V menopavzi, ko je estrogena premalo, nas motijo vročinski oblivi, depresija, tesnoba in osteoporoza. Po vrhu vsega v menopavzi še trebušček raste, čeprav nič več ne jemo in nič manj ne telovadimo.

Zakaj se pojavi maščoba okoli trebuha?

V menopavzi pride do spremenjenega vzorca odlaganja maščob, kar je posledica znižanega vrednosti estrogena. Pri ženskah v menopavzi se odvečna maščoba odlaga predvsem v trebušni regiji.

Odlaganje maščob v predelu trebuha se pojavi nekaj let pred nastopom menopavze in se v enem do dveh letih stabilizira.

Raziskave so dokazale, da imajo ženske, ki uživajo estrogenske pripravke manjši obseg pasu in manj maščobe v predelu trebuha, kot tiste, ki niso uživale estrogenskih pripravkov.

Zakaj je maščoba okoli trebuha škodljiva?

Za menopavzo je značilna visceralna debelost, to je kopičenje maščobe v notranjosti trebuha. Ta maščoba je škodljiva, ker je povezana s povišanim tveganjem za bolezni srca in ožilja, sladkorno bolezen tipa 2, povišanim pritiskom in holesterolom ter lahko tako močno vpliva na našo kakovost življenja.

Kaj lahko storimo sami?

Telesna teža je, kljub hormonskih spremembam v menopavzi, v veliki meri odvisna od našega življenjskega sloga in odločitev, ki jih sprejemamo vsak dan.

Ukrepi za vzdrževanje telesne teže:

  • Dober spanec
  • Obvladovanje stresa
  • Redna telesna aktivnost
  • Zdrava prehrana z obilico sveže zelenjave in sadja ter polnozrnatih živil
  • Izogibanje sladkorju in nasičenim maščobam
  • Vključitev nenasičenih maščob, ki jih najdemo v ribah, oreščkih in nekaterih rastlinskih oljih, v našo prehrano
  • Uživanje fitoestrogenov.

Avtorica: dr. Mateja Štempelj

Viri:

Lovejoy JC, Champagne CM, de Jonge L, Xie H, Smith SR. Increased visceral fat and decreased energy expenditure during the menopausal transition. Int J Obes (Lond). 2008;32(6):949–958. 

Su HI, Freeman EW. Hormone changes associated with the menopausal transition. Minerva Ginecol. 2009;61(6):483–489.

 Belly fat in women: Taking — and keeping — it off. Mayo clinic, 2019